بازگشایی مدارس و آموزش حضوری در سال تحصیلی 1399
نوشته شده توسط : gheirati

با وجود ویروس کرونا در ایران و جهان، سال تحصیلی 1399 را می توان یکی از سخترین شرایط برای بازگشایی مدارس تحصیل دانش آموزان دانست. اما مسئولان آموزش پرورش برای این سال تحصیلی که از امروز 15 شهریور ماه 99 آغاز شده است، راهکار های فراوانی اندیشیده اند که اطمینان و اعتماد دانش آموزان و خانواده های آن ها را به همراه دارد.

همچنین در صورتی که برگزاری کلاس ها به صورت حضوری امکان پذیر نباشد، به طور مجازی و هزینه اینترنت شبکه شاد هم با دستور رئیس جمهور رایگان خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی، در پی بازگشایی مدارس از امروز 15 شهریور، بیان کرد: سال تحصیلی 1399 با توجه به دستورالعمل ها و رعایت فاصله این امکان قرار داده شده است که همه دانش آموزان به صورت حضوری آموزش را فرا گیرند و دانش آموزان نیز باید در کلاس های خود حضور پیدا کنند.

آن دسته از کلاس هایی که تعداد دانش آموزان آن زیاد می باشد به دو گروه زوج و فرد تقسیم می شوند. هدف همه ما این است که مدارس آموزش های خود را به صورت حضوری آغاز کنند.

همچنین بیان کرد: از آن جایی که هیچ روش دیگری قابل جایگزین شدن برای آموزش حضوری نیست، تنها با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی دانش آموزان و معلمان این امر میسر می شود. در این صورت در هر لحظه هر نکته ای از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شود، ما آن کار را انجام می دهیم.

از امروز همراه با بازگشایی مدارس برنامه های آموزشی برای تمامی پایه ها از طریق تلویزیون عرضه خواهد شد.

حاجی میرزایی نیز درباره محتوای دروس پایه ها می گوید: محتوای دروس همه پایه ها تولید شده است و در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد. همچنین این برنامه بر روی برنامه شاد جدید بارگذاری شده است.

اهمیت ویژه دانش آموزان پایه اول

حاجی میرزایی، نیز در مورد برگزاری کلاس ها به صورت حضوری و ضرورت آن می گوید: دانش آموزان ابتدایی و به خصوص پایه اول ابتدایی از اهمیت بیشتری برخوردارند و تاکید بر آن است که حتما با معلم آشنا شده و در ارتباط باشند.

ارائه سیمکارت ایمن به دانش آموزان

آن دسته از دانش آموزانی که امکان دسترسی به اینترنت را ندارند می توانند از تلویزیون استفاده کنند. در صورتی که در این خصوص هم مشکلی باشد ما بسته های مورد نیاز را برای آن ها فراهم خواهیم کرد.

وی در خصوص تامین اینترنت مورد نیاز دانش آموزان افزود: برای دانش آموزان نیز سیم کارت ایمنی برای استفاده از اینترنت داده می شود. همچنین تبلت های ارزانی در نظر گرفته شده است اما ظرفیت تولید در ایران پایین است و امکان واردات هم در این شرایط وجود ندارد.

ارائه سیم کارت شاد به دانش آموزان

در این شرایط که باید همه با همکاری هم کمک کنیم تا مخاطرات در جامعه کاهش پیدا کند، ما با همکاری وزارت ارتباطات تصمیم گرفته ایم تا در بین دانش آموزان سیمکارت رایگان شاد را عرضه کنیم.

مدرسه ها در همه روزها باید باز باشند

وزیر آموزش و پرورش در این جلسه ادامه داد: مدارس در همه روزها به غیر از ایام تعطیلی عمومی باید باز باشند. همچنین مدارسی که دانش آموزان آن زیاد هستند باید به گونه ای برنامه ریزی کنند تا خروج و ورودشان با هم برخورد نداشته باشد.

همچنین تصمیم گرفته شده است که معاونان آموزش و پرورش هر شهرستان باید یک روز را به بازدید از مدارس بپردازند و بر فعالیت در مدارس و نظافت دانش آموزان و معلمان نظارت داشته باشند.

برای کلیه مدارس بودجه ای جهت ضد عفونی کردن و رعایت پروتکل های بهداشتی به حساب آموزش و پرورش هر شهر نیز واریز شده است.  





:: برچسب‌ها: ستاد ملی کرونا , ویروس کرونا، بازگشایی مدارس , ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: